2016. április 8., péntek

Közvéleményt kutattunk! Íme az eredmény.




2016. március 31.-én, a Szentmiklósi Szivárgó blog kezdeményezésével, és Kunszentmiklós Város Önkormányzatának összefogásával közvélemény kutatást hirdettünk, melyet ezennel most lezártunk. A résztvevőknek ezúton is köszönjük, hogy részánták azt a pár percet, és véleményükkel hozzájárultak kutatásunk sikeréhez!
A közvéleménykutatás eredményét természetesen Kunszentmiklós város polgármesterének Lesi Árpádnak is eljuttatjuk, hogy megismerje annak tartalmát, valamint használja azt a jövőben.



A közvéleménykutatásban 49 ember vett részt, ismerve a helyi lakosság mozgósításának nehézségi fokát, így ez kimondottan magas szám.

De, lássuk az eredményeket, íme:
A közvélemény kutatásból kiderül, hogy zömmel kunszentmiklósi lakosok töltötték azt ki. Ezen nem lepődtünk meg, hiszen ez célzottan nekik szólt.
A válaszadók 58,7 %-a volt nő, tehát egyértelműen ők nevezhetők aktívabbnak.
A válaszadók 53,3%-a alkalmazott, míg 5% vállalkozó, 5%nyugdíjas, és további 11% egyéb foglalkozású volt.
A válaszadók életkorát tekintve főképp a középosztály képviselték, legtöbbjük 25 és 59 éves kor között volt.



Az Önkormányzati fejezet eredményei:
A válaszokból egyértelműen kiderül, hogy a válaszadók 75,6 %-a értékelte az Önkormányzat munkáját összességében közepesre, vagy annál jobbra.
A képviselőtestület értékelésénél azonban már nem ennyire egyértelmű az eredmény, hiszen a válaszok 13,3%-a egyértelműen elégedetlen, míg további 20% kettes, tehát inkább elégedetlen  annak munkájával. (Ez már éppen a válaszadók harmada.) Amennyiben a 35,6%-nyi közepes értékelést is hozzávesszük, akik közepes, vagy másképp megközelítve semleges választ adtak, akkor a válaszadók kétharmada nem túlságosan elégedetlen azzal. Itt jegyzem meg, hogy 24,4 % inkább elégedett, míg maximálisan elégedett már csak a válaszadók 6,7%-a.
(Véleményem szerint ez nem túl fényes eredmény lett képviselő urak! Érdemes lehet elgondolkodni, nehogy aztán később meglepetés legyen majd… - a szerk.)
A hivatali ügyintézéssel 73,3%-ban elégedettek a helyi lakosok, még akkor is, ha már sok ügyet a Járási hivatal vett át az önkormányzattól. Ez abszolút pozitív eredménynek mondható.
A hivatali dolgozókat javarészt segítő- és szolgálatkésznek, barátságosnak minősítették. Csupán a válaszadók 6,5 % minősítette őket akadékoskodóknak és nem túl segítőkésznek.



A helyi ügyek fejezet eredményei:
Nos, tudjuk, ez nem csak helyi ügy, mégis itt kérdeztük meg a lakosságot az egészségügyről is. A válaszok 36,2%-a nem túlságosan, míg további 14,9% egyáltalán nincsen megelégedve a nyújtott szolgáltatással. Ezt összeadva, ez már a válaszadók több mint fele, azaz 51,1%-a. 31,9% van nagyrészt, míg további 17 kismértékben megelégedve a nyújtott szolgáltatással.
Ez országos probléma, mégis a kis közeg végett itt intézkedéseket szorgalmazunk, mert az eredmény nem tekinthető jónak, még az országos átlaghoz viszonyítva sem.
A helyi problémás ügyekkel kapcsolatos kérdésben az emberek a munkahelyek számát (57,4%), az egészségügy állapotát (44,7%), a közbiztonság kérdését (42,6%), az ipar hiányát (21,3%) nevezték meg problémaforrásnak. Végül talán nem meglepő módon, amiben szinte konszenzus alakult ki, az az utak rossz állapota, ezt 83% nevezte meg, mint problémaforrás.
A fontossági sorrendről is felmértük a lakosság véleményét. Itt a legfontosabbnak a szolgáltató, élhető várost jelölték meg (53,2%), ezután a közbiztonság kérdése következett (27,7%), majd a gazdaságilag stabil önkormányzat (10,6%). A helyi programok száma és a környezet tisztasága pedig együttesen nem érte el a 10%-ot sem, tehát kijelenthető, ezek a lakkosság számára nem számottevően fontosak.
A válaszadók főként az internetről (87%), újságból (47,8%), és a helyi televízióból (8,7%) tájékozódnak. Csupán 2,2%-uk zárkózik el, és nem érdeklődik a helyi ügyekkel kapcsolatosan.
Arra a kérdésünkre, hogy milyen programokat látnának szívesen a városban? Egyértelműen a színesebb <főleg zenei és gasztronómiai vonalú> programkínálat mellett szavaztak. De volt, aki azt írta:  „elégem van az állandó magyarkodós programokból. Mindenből ezt a témát kihozni évtizedek óta már unalmas, csak kis körnek nyújt élvezetet. Nem kell több szobor vagy műemlék avatás sem. Köszönjük! Már elég. Ja, és ha a főtéren programot szerveznek, azt ne egy bizonyos körnek tegyék, hanem mind a 8500 városlakónak. Egyébként lehetne több tömegsport rendezvény és olyan program, amelyen a kisgyerekesek részt tudnak venni. De csak minőségi, nem valami gagyi ugráló váras vagy pénzlehúzós gyerekcsalogató, mint volt a csarnokban.”
(Nos, ez elég konkrét válasz lett.- a szerk.)



A helyi szolgáltatások fejezet:
A válaszadók 87%-a részt szokott venni a helyi programokon.
Az üzletek kínálatával körülbelül egységes válasz született, ugyanis az elégedett és az elégedetlenek táborát, összesítve csupán 2,2% választja el, mégpedig az elégedetlenek aránya. Tehát kijelenthető, hogy az üzletek kínálata megosztja az embereket.
Ami számomra egészen meglepő eredmény lett, az árképzéssel azonban már egészen meg vannak elégedve. Ugyanis míg 21,2% elégedetlen, vagy inkább elégedetlen az árakkal, addig 31,9% inkább, vagy teljesen elégedett az árakkal.
(A magam nevében jobban örülnék, ha egy újfajta fogyasztóbarátabb árképzéssel szembesülhetnék, ahol nem vesznének el a gyártók által biztosított akciók… de ezt csak idebiggyesztettem, ez most nem a témája a közvéleménynek és annak eredményének.)
A kérdésekben kitértünk a helyi vendéglátóegységekre is.
Megtudtuk, hogy 44,7%-ban havonta, 31,9% évente, 14,9% hetente, 6,4% naponta, míg 2,1% soha nem jár a helyi egységekbe.
Magával az egységek nyújtotta szolgáltatásokkal maximálisan 10,9% van megelégedve, 37% inkább meg van elégedve, míg 45,7% közepesen van, míg további 6,5% pedig inkább nincs, vagy egyáltalán nincsen megelégedve azokkal.
A kutatásunkkal azt is kiderítettük, hogy a helyi lakosok 56,5%a egyáltalán nem szokott a helyi strandra járni.
(Ezen ismételten érdemes lenne elgondolkodni, és az új vezetésnek lépéseket szorgalmazni, hogy ez a jövőben változhasson.)



A közbiztonsággal kapcsolatos fejezet:
A helyi rendőrség munkájával 6,4% elégedett teljesen. További 25,5% inkább elégedett, míg 38,3% közepesen, 23,4% inkább nem, és 6,4% egyáltalán nem elégedett azzal.
A lakosság 2,1%-a egyáltalán nem, míg 12,8 % teljes mértékig biztonságban érzi magát. 19,1 % inkább nem, míg 27,7% inkább biztonságban érzi magát. További 19,1% pedig inkább nem érzi magát biztonságban.


Turizmusfejlesztéssel kapcsolatos fejezet:

A turizmusfejlesztéssel kapcsolatban megkérdeztük, hogy ki, mivel lendítené fel a turizmust. Nos, ezt nem elemezzük ki, mégis az egyik hozzászólást teljes egészében idemásoljuk, ami lényegében összefoglalja a válaszokat, ugyanakkor a megfogalmazása is elég humorosra sikerült:
„Strand felújítás. Meleg vizes medence fűtése 38 fokra, és annak téli nyitva tartásával. A puszta bemutatása, jurtákkal, lovakkal, jurta turizmussal. A múzeum felújítása modernizálása, norcsifotokkal :o) interaktívvá tétele. Azt a 40 éves döglött rókát a sarokba raknám. Útjavítással kezdeném, mert az katasztrófa.”
A fogyasztási és a turizmusfejlesztési kérdéseket főként saját munkánk megkönnyítése érdekében fűztük bele, ezért ezt most nem is részletezném ki, de természetesen felmérésünk eredményét bárki számára elérhetővé tesszük.


A következő linkre kattintva a válaszok teljes egészében megtekinthetők!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kérjük Önöket, hogy Felhasználói szabályzatot maradéktalanul tartsák be! Továbbá felhívjuk a figyelmét, hogy a Felhasználói szabályzat megsértése kitiltást von maga után!