2016. március 31.-én, a Szentmiklósi Szivárgó blog kezdeményezésével, és Kunszentmiklós Város Önkormányzatának összefogásával közvélemény kutatást hirdettünk, melyet ezennel most lezártunk. A résztvevőknek ezúton is köszönjük, hogy részánták azt a pár percet, és véleményükkel hozzájárultak kutatásunk sikeréhez!
A közvéleménykutatás eredményét természetesen Kunszentmiklós város polgármesterének Lesi Árpádnak is eljuttatjuk, hogy megismerje annak tartalmát, valamint használja azt a jövőben.
A közvéleménykutatásban 49 ember vett részt, ismerve a helyi lakosság mozgósításának nehézségi fokát, így ez kimondottan magas szám.
De, lássuk az eredményeket, íme:
De, lássuk az eredményeket, íme:
A közvélemény kutatásból kiderül, hogy zömmel
kunszentmiklósi lakosok töltötték azt ki. Ezen nem lepődtünk meg, hiszen ez célzottan
nekik szólt.
A válaszadók 58,7 %-a volt nő, tehát egyértelműen ők
nevezhetők aktívabbnak.
A válaszadók 53,3%-a alkalmazott, míg 5% vállalkozó,
5%nyugdíjas, és további 11% egyéb foglalkozású volt.
A válaszadók életkorát tekintve főképp a középosztály
képviselték, legtöbbjük 25 és 59 éves kor között volt.
Az Önkormányzati
fejezet eredményei:
A válaszokból egyértelműen kiderül, hogy a válaszadók 75,6
%-a értékelte az Önkormányzat munkáját összességében közepesre, vagy annál
jobbra.
A képviselőtestület értékelésénél azonban már nem ennyire
egyértelmű az eredmény, hiszen a válaszok 13,3%-a egyértelműen elégedetlen, míg
további 20% kettes, tehát inkább elégedetlen
annak munkájával. (Ez már éppen a válaszadók harmada.) Amennyiben a
35,6%-nyi közepes értékelést is hozzávesszük, akik közepes, vagy másképp
megközelítve semleges választ adtak, akkor a válaszadók kétharmada nem
túlságosan elégedetlen azzal. Itt jegyzem meg, hogy 24,4 % inkább elégedett, míg
maximálisan elégedett már csak a válaszadók 6,7%-a.
(Véleményem szerint ez nem túl fényes eredmény lett képviselő
urak! Érdemes lehet elgondolkodni, nehogy aztán később meglepetés legyen majd… - a szerk.)
A hivatali ügyintézéssel 73,3%-ban elégedettek a helyi
lakosok, még akkor is, ha már sok ügyet a Járási hivatal vett át az önkormányzattól.
Ez abszolút pozitív eredménynek mondható.
A hivatali dolgozókat javarészt segítő- és szolgálatkésznek,
barátságosnak minősítették. Csupán a válaszadók 6,5 % minősítette őket
akadékoskodóknak és nem túl segítőkésznek.
A helyi ügyek fejezet
eredményei:
Nos, tudjuk, ez nem csak helyi ügy, mégis itt kérdeztük meg a
lakosságot az egészségügyről is. A válaszok 36,2%-a nem túlságosan, míg további
14,9% egyáltalán nincsen megelégedve a nyújtott szolgáltatással. Ezt összeadva,
ez már a válaszadók több mint fele, azaz 51,1%-a. 31,9% van nagyrészt, míg
további 17 kismértékben megelégedve a nyújtott szolgáltatással.
Ez országos probléma, mégis a kis közeg végett itt
intézkedéseket szorgalmazunk, mert az eredmény nem tekinthető jónak, még az országos
átlaghoz viszonyítva sem.
A helyi problémás ügyekkel kapcsolatos kérdésben az emberek
a munkahelyek számát (57,4%), az egészségügy állapotát (44,7%), a közbiztonság
kérdését (42,6%), az ipar hiányát (21,3%) nevezték meg problémaforrásnak. Végül
talán nem meglepő módon, amiben szinte konszenzus alakult ki, az az utak rossz
állapota, ezt 83% nevezte meg, mint problémaforrás.
A fontossági sorrendről is felmértük a lakosság véleményét.
Itt a legfontosabbnak a szolgáltató, élhető várost jelölték meg (53,2%), ezután
a közbiztonság kérdése következett (27,7%), majd a gazdaságilag stabil
önkormányzat (10,6%). A helyi programok száma és a környezet tisztasága pedig
együttesen nem érte el a 10%-ot sem, tehát kijelenthető, ezek a lakkosság
számára nem számottevően fontosak.
A válaszadók főként az internetről (87%), újságból (47,8%),
és a helyi televízióból (8,7%) tájékozódnak. Csupán 2,2%-uk zárkózik el, és nem
érdeklődik a helyi ügyekkel kapcsolatosan.
Arra a kérdésünkre, hogy milyen programokat látnának
szívesen a városban? Egyértelműen a színesebb <főleg zenei és gasztronómiai
vonalú> programkínálat mellett szavaztak. De volt, aki azt írta: „elégem van az állandó magyarkodós
programokból. Mindenből ezt a témát kihozni évtizedek óta már unalmas, csak kis
körnek nyújt élvezetet. Nem kell több szobor vagy műemlék avatás sem.
Köszönjük! Már elég. Ja, és ha a főtéren programot szerveznek, azt ne egy
bizonyos körnek tegyék, hanem mind a 8500 városlakónak. Egyébként lehetne több
tömegsport rendezvény és olyan program, amelyen a kisgyerekesek részt tudnak
venni. De csak minőségi, nem valami gagyi ugráló váras vagy pénzlehúzós gyerekcsalogató,
mint volt a csarnokban.”
(Nos, ez elég konkrét válasz lett.- a szerk.)
A helyi
szolgáltatások fejezet:
A válaszadók 87%-a részt szokott venni a helyi programokon.
Az üzletek kínálatával körülbelül egységes válasz született,
ugyanis az elégedett és az elégedetlenek táborát, összesítve csupán 2,2%
választja el, mégpedig az elégedetlenek aránya. Tehát kijelenthető, hogy az üzletek
kínálata megosztja az embereket.
Ami számomra egészen meglepő eredmény lett, az árképzéssel
azonban már egészen meg vannak elégedve. Ugyanis míg 21,2% elégedetlen, vagy
inkább elégedetlen az árakkal, addig 31,9% inkább, vagy teljesen elégedett az
árakkal.
(A magam nevében jobban örülnék, ha egy újfajta
fogyasztóbarátabb árképzéssel szembesülhetnék, ahol nem vesznének el a gyártók
által biztosított akciók… de ezt csak idebiggyesztettem, ez most nem a témája a
közvéleménynek és annak eredményének.)
A kérdésekben kitértünk a helyi vendéglátóegységekre is.
Megtudtuk, hogy 44,7%-ban havonta, 31,9% évente, 14,9%
hetente, 6,4% naponta, míg 2,1% soha nem jár a helyi egységekbe.
Magával az egységek nyújtotta szolgáltatásokkal maximálisan
10,9% van megelégedve, 37% inkább meg van elégedve, míg 45,7% közepesen van,
míg további 6,5% pedig inkább nincs, vagy egyáltalán nincsen megelégedve azokkal.
A kutatásunkkal azt is kiderítettük, hogy a helyi lakosok
56,5%a egyáltalán nem szokott a helyi strandra járni.
(Ezen ismételten érdemes lenne elgondolkodni, és az új
vezetésnek lépéseket szorgalmazni, hogy ez a jövőben változhasson.)
A közbiztonsággal kapcsolatos fejezet:
A helyi rendőrség munkájával 6,4% elégedett teljesen.
További 25,5% inkább elégedett, míg 38,3% közepesen, 23,4% inkább nem, és 6,4%
egyáltalán nem elégedett azzal.
A lakosság 2,1%-a egyáltalán nem, míg 12,8 % teljes mértékig
biztonságban érzi magát. 19,1 % inkább nem, míg 27,7% inkább biztonságban érzi
magát. További 19,1% pedig inkább nem érzi magát biztonságban.
Turizmusfejlesztéssel kapcsolatos fejezet:
A turizmusfejlesztéssel kapcsolatban megkérdeztük, hogy ki,
mivel lendítené fel a turizmust. Nos, ezt nem elemezzük ki, mégis az egyik
hozzászólást teljes egészében idemásoljuk, ami lényegében összefoglalja a
válaszokat, ugyanakkor a megfogalmazása is elég humorosra sikerült:
„Strand felújítás. Meleg vizes medence fűtése 38 fokra, és
annak téli nyitva tartásával. A puszta bemutatása, jurtákkal, lovakkal, jurta
turizmussal. A múzeum felújítása modernizálása, norcsifotokkal :o) interaktívvá
tétele. Azt a 40 éves döglött rókát a sarokba raknám. Útjavítással kezdeném,
mert az katasztrófa.”
A fogyasztási és a turizmusfejlesztési kérdéseket főként
saját munkánk megkönnyítése érdekében fűztük bele, ezért ezt most nem is
részletezném ki, de természetesen felmérésünk eredményét bárki számára elérhetővé
tesszük.
A következő linkre kattintva a válaszok teljes egészében
megtekinthetők!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Kérjük Önöket, hogy Felhasználói szabályzatot maradéktalanul tartsák be! Továbbá felhívjuk a figyelmét, hogy a Felhasználói szabályzat megsértése kitiltást von maga után!